“MUHAXHIRËT” E
FAIK KONICËS
Noli ka thënë: Ne
shqiptarizmën e mësuam nga Faik Konica.
Nga KOLEC
TRABOINI
Sa lehtë e keqkuptojmë dhe sa rëndë e gjykojmë Konicën?! Lexova me shumë vëmendje shkrimin e Konicës " Muhaxhirët" botuar në nr.8, faqe 21 të revistës së vet "Albania" 1901 ndryshe nga se shkruhet nga disa në median elektronike me një pasion mohues e me ndjenjë revoltuese për gabimin e"madh" Faik Konicës, duke u kapur pas shprehjes se "edhe të mëdhenjtë gabojnë"...- ju ktheva shkrimit sërish e sërish dhe nuk po e kuptoja se ku qënka ky gabim i të madhit që..."edhe gabon".
U përpoqa të jem edhe unë “kritizer” por ngado që e vërtita pozicionin tim, shkrimin "Muhaxhirët" nuk munda ta konsideroj kurrsesi një shkrim antishqiptar. Mendoj se ka ngutje në gjykimin e atij shkrimi dhe të mesazhit që përcjell autori tek lexuesit e vet këtu e një shekull më parë. Gjithashtu nuk shoh që ata të cilët e konsiderojnë shkrimin si antishqiptar, të kërkojnë ti referohen kohës kur është shkruar, rrethanave, shqetësimeve apo ngjarjeve të kohës, po fundja kujt i drejtohej me këtë stigmë.
Më duket se ata që po duan ta e vënë përposhtë
me kritika Konicën nga pozita fanatike, nisën nga sedra e tyre e besimit mysliman.
Është krejt gabim që në gjykimin e një shkrimi të nisësh nga pozitat e
besimit tënd. Duhet të jemi realist dhe të mos e fusim fenë si institucion në këtë
mes. Në shkrimin e Konicës nuk është fjala për fenë si besim, por për individ
apo grupe njerëzish që vinin në Shqipëri me qëllim që të bënin propogandë në
dobi të pushtuesve otomane, ti bënin shqiptarët besnikë të verbër, dhe e
lidhnin besnikërinë ndaj besimit me besnikërinë ndaj portës së lartë. Kjo
kategori njerëzish, mish i huaj për mjedisin shqiptar tolerant, ishin një pengesë
e madhe për zgjimin e ndërgjegjësimin e popullit. Ata kërkoni që edhe më tej ti
mbanin shqiptarët të lidhur pas qerres së Stambollit e cila aso kohe ndjehej se
do të merrte rrokullimën historike. I shqetësuar nga lajmet që vinin prej
atdheut, Faik Konica merr penën e i stigmatizon muhaxhirët, siç i cilëson
ai, ata sipas Konicës janë të huaj, nuk
janë shqiptarë. Dhe në qofshin disa syresh shqiptarë nga origjina,
ishin vegla qorre të pushtuesve. Ka që fjalën muhaxhirë e keqkuptojnë me
fjalën mërgimtarë, por nuk është ashtu. Faik Konica me fjalën muhaxhirë nuk
kishte parasysh mërgimtarët, emigrantët, sepse edhe vetë ishte mërgimtar.Ai
nuk mund të konsideronte muhaxhirë mërgimtarët shqiptarë nëpër botë, si ta zëmë
ata të kolonisë shqiptare të Bukureshtit apo Misirit që ishin bërë vatra të
zjarrta atdhetarie. Me fjalën muhaxhirë ai ka parasysh misionarët ardhacakë e që
fanatizonin e përçanin popullin, që bëheshin pengesë për punën e mëmëdhatarëve
rilindas.
Faik Konica që në krye të shkrimit të vet
bën një sqarim se është fjala për ata që po lënë vendin e tyre e po na
vinë në Shqipëri... që vijnë e bëhen spijun të qeverisë,....që fusin
shqiptarë në burg.... e në fund konkludon se ....duhet të ishin çuar
në Anadoll. Pra e përsëris është fjala për ardhacakë e jo për vendas. Është
fjala për tradhëtarë. Është fjala për spiun të qeverisë turke.
Ku e gjeni antishqiptarizmin e Konicës, ju lutem! Jo vetëm që stigma "Muhaxhirët" është një shkrim me frymë atdhetare por shkrimi më duket edhe aktual.
Pse harruam kaq shpejt sa e sa muhaxhirë e sa e sa shoqata gjoja bamirëse fetare u shfaqën, e sa ndër to ishin vegla të organizatave terroriste. Harrojmë se terroristët që u zbuan nga Shqipëria në vitet '97-98 ndonjë madje shkoi në litar në vendin e vet, siç është rasti i dy egjyptianëve. Le të sjellim një përqasje historike
të shkrimit të Konicës me çfarë ngjau në vitet e para të demokracisë në Shqipëri.
A mos është sot ndonjë shprehje shqiptarizmi po të shkruash se kushdo që vjen në Shqipëri si misionar i fshehtë( muhaxhirë pra) , a që gjëndet në Shqipëri dhe e ndjen vetën të huaj, që punon për agjentura të huaja nën etiketën shoqërive bamirëse, apo firmave pseudo tregtare, ngado qofshin, por veçmas ato nga Lindja a Afërme dhe e Mesme, Arabi Saudite, Siri, Libi, e co. që kanë tendencë për radikalizimin e fese, duhen çporruar. Të shkojnë ku të duan, në tërë hapsirat e botës por jo në Shqipëri.
Ku e gjeni antishqiptarizmin e Konicës, ju lutem! Jo vetëm që stigma "Muhaxhirët" është një shkrim me frymë atdhetare por shkrimi më duket edhe aktual.
Pse harruam kaq shpejt sa e sa muhaxhirë e sa e sa shoqata gjoja bamirëse fetare u shfaqën, e sa ndër to ishin vegla të organizatave terroriste. Harrojmë se terroristët që u zbuan nga Shqipëria në vitet '97-98 ndonjë madje shkoi në litar në vendin e vet, siç është rasti i dy egjyptianëve. Le të sjellim një përqasje historike
të shkrimit të Konicës me çfarë ngjau në vitet e para të demokracisë në Shqipëri.
A mos është sot ndonjë shprehje shqiptarizmi po të shkruash se kushdo që vjen në Shqipëri si misionar i fshehtë( muhaxhirë pra) , a që gjëndet në Shqipëri dhe e ndjen vetën të huaj, që punon për agjentura të huaja nën etiketën shoqërive bamirëse, apo firmave pseudo tregtare, ngado qofshin, por veçmas ato nga Lindja a Afërme dhe e Mesme, Arabi Saudite, Siri, Libi, e co. që kanë tendencë për radikalizimin e fese, duhen çporruar. Të shkojnë ku të duan, në tërë hapsirat e botës por jo në Shqipëri.
Më duket se mesazhi që sjell Konica është
aktual. Ti thërrasim mendjes. Të mos e përdorim fenë si casius beli për të
krijuar përçarje, e mos o zot, gjakderdhje në mes të shqiptarëve. Dhe ata që
llomotisin gjithë ditën për të mirat që na kanë sjellë pushtuesit, mjaft më se
jeni bërë vërtetë të neveritshëm. Pa le kur një historian na thotë se “ne me
turqit e sunduam Ballkanin për pesë shekuj”. Çfarë çmendurie. Çfarë njerëz me lëkurë
të shitur në Anadoll. Nuk ka pushtues e
pushtim që i sjell lumturi një populli, veç në qoftë ky një popull urithësh të
cilët nuk ja ndjejnë nevojën dritës.
Nuk ka qënë kurrë Faik Konica
antishqiptar. Ka qënë antitradhëtar. Ka qënë antifanatik. Ka qënë kundër
atyre që kërkonin ta shkatrronin kombin e nuk donin ta linin që Shqipëria të
shkëputej prej kthetrave grabitqare të sulltanëve të Stambollit. Ka qënë
modern. Ka përçuar idetë e qytetërimit perëndimor sepse tek ajo shihte të
ardhmen e popullit shqiptar. Nëse Lindja, në vitin 1901 kur e ka shkruar
shkrimin, do të ishte më e përparuar, padyshim do të predikonte lindjen.
Faik Konica ka qënë i vërtetë. Ka qënë realist në gjykimet e tij. Përjashto afrimin me Zogun, që ka qënë një afrim për mjete jetese e jo për shkak të ideve, të cilat i kishin të kundërta, nuk gjen ndonjë qëndrim inkoseguent në jetën e tij prej mëmëdhetari. E sot na del një zë e na thotë se shkrimi i tij është antishqiptar. A mos po rifillojmë ta dënojmë Faik Konicën, burrin më të madh të pavarësisë, siç e dënoi rregjimi i komunistëve fanatike Hoxha, Shehu, Kapo?
Faik Konica ka qënë i vërtetë. Ka qënë realist në gjykimet e tij. Përjashto afrimin me Zogun, që ka qënë një afrim për mjete jetese e jo për shkak të ideve, të cilat i kishin të kundërta, nuk gjen ndonjë qëndrim inkoseguent në jetën e tij prej mëmëdhetari. E sot na del një zë e na thotë se shkrimi i tij është antishqiptar. A mos po rifillojmë ta dënojmë Faik Konicën, burrin më të madh të pavarësisë, siç e dënoi rregjimi i komunistëve fanatike Hoxha, Shehu, Kapo?
Sa lehtë e keqkuptojmë dhe sa rëndë e
gjykojmë Konicën i cili prej të gjithëve
është konsideruar babai i shqiptarizmës. Para se Konica të shkonte e të hapte revisten
"Albania"në Londër kurrkush në Europë nuk i vinte në hesap shqiptarët
në të drejtën e tyre për autonomi, se për pavarësi as që mund të mendohej.
Më tepër respekt për Konicën, ju
lutem. Duhet të mendojmë thellë para se të flasim një fjalë për të. Fjalë të rëndë
kurrsësi.
Këtij kombit tonë nuk i lindin përditë
njerëz si beu madh i Konicës, burri më mendjendritur ndër shqiptarët e kohës së
vet, për të cilën edhe Noli i madh e pranonte se ishte mësuesi ynë i
shqiptarizmës.
Disa nga shkrimet në blogun Traboini-esé:
Oso Kuka- trimëria që sfidoi legjendat/ K. Traboini
"Muhaxhirët" e Faik Konicës/ nga Kolec Traboini
Nje shekull perballe greqizimit ne Amerike- nga Kolec Traboini
Kriza e artistit dhe supërkriza e kulturës-Traboini
Disidenti i heshtur Zef Zorba - nga Kolec Traboini...
Kadare-një mal drite që nuk i shpëton hijes së vet-Traboini
Poetika e Dritero Agollit- nga Traboini
Dallandyshe pa qiell- nga Kolec Traboini
Edgar Allan Poe - më së fundi i kthehet vendlindje...
Shkodrania aktore e parë e Turqisë- nga Traboini
Mungesa e madhe e Ded Gjo Lulit- nga Kolec Traboini
Tirana e Sulejmanëve apo e lashtësisë?-nga Traboini
Dy kryeministra ma vodhën Mitingun- Traboini
Akademia e mykur e Tiranës- nga Kolec Traboini
Kinostudio- në vend të ullinjëve mbollën beton- Traboini
"E vërteta"... e pavërtetë e prof. Emil Lafe - nga...
Aristidh Kola - një libër i ri i Kolec Traboinit
Presidenti Wilson- ëngjëlli mbrojtës i Shqipërisë -Traboini
Kështu vret vetëm mafia - nga Kolec Traboini
Atë Martin Gjoka kompozitor e mësues i madh - nga ...
Epika blu e Edison Gjergos- nga Kolec Traboini
Ardhacaket e Ballkanit Sofie-Safete Juka
Boston- një shekull përballë greqizimit
Punë kulturash - nga Tirana në Prishtinë - nga Kolec Traboini
Lazarati në tym - shteti në delir- nga Kolec Trabo.
Seks për një vend pune - nga Kolec Traboini
Zeusit i lajkatohen të gjithë- nga Traboini
Big Show me Canabis Sativa- nga Kolec Traboini
Njerka shkon në ballo- nga Kolec Traboini
Vasil Josif Pani- ne krye të oborrit të shqiptariz...
Dekorimi politik i Kol Idromenos- nga Kolec Traboi...
Dhjetë vjet thirrje për bustin e Ded Gjo Lulit- ng...
Prejardhja e Hotit dhe Flamuri i Deçiqit - nga Kol...
Requiem i Verdit në vjeshtën politike të Tiranës- ...
Kur shpresa s’është veçse një kurvë...- nga Kolec ...
Stina e mjekrrave të hajthshme - nga Kolec Traboin...
Udhë e mbarë, o Sizif!
Gjuha e zemrës- Nënë Tereza- nga Kolec Traboini
Vetvrasja e Nunit tim Prenk Uci- nga Kolec Traboini
Dada ime Katrine- bija e Motres Tone Idromeno-Skanjeti
KATËR INTERVISTA NGA KOLEC TRABOINI