Pushteti si inspirim filmash
Një
fije peri e ndan tragjiken nga komikja. Në fund të fjalës ne mund të mësojmë ide
nga filmat si pjesa më e ndjeshme dhe mbresëlënëse e arteve që trajtojnë
problematikat shoqërore, njerëzore, por
nuk mund të veprojmë si në filma.
Nga Kolec TRABOINI
Dalja titullarit më të lartë të pushtetit ekzekutiv nga Kryeministria në bulevard për tu përballur me studentet universitarë të Fakultetit të Gjeologjisë që nuk duan që ndërtesa e tyre të bëhet seli gjykatash, a thjeshtë për t’u thënë se nuk keni asnjë shkak për të protestuar, se ende nuk ju kanë nxjerrë në rrugë, është sikur në mënyrë të përkundërt tu dilte kryeministri i asaj kohe e tu thoshte demonstruesve me 21 janar 2011, çfarë keni që thërrisni, këta i qëlluam por ende nuk kanë vdekur, po i çojmë tu bëjmë autopsinë në spital. Prisni të vdesin pastaj protestoni. Por shkon edhe më tej kjo pandehmë e zbritjes në bulevard, thjeshtë për tu thënë studenteve “Çfarë keni? Shkoni në auditore! Vazhdoni mësimet”. Kështu u thanë edhe në shkurt 1991: “Vazhdoni mësimet!”. Çfarë janë këto reminishenca historike?!
Nuk e dimë a është kjo një këshillë e
keqe prej Mefistofeli e ndokujt që rri pas kuintash, duke i sugjeruar
titullarit të lartë për tu përballur me situatën kësisoj. Gjithsësi qoftë më duket si inspirim filmash
sepse gjithçka në ditën e 12 tetorit 2014
para kryeministrisë u faneps si një përsëritje e një sekuence dramatike filmike.
Kushdo që ka jetuar vitet 1980 të shekullit të kaluar dhe ka parë filmin e
regjisorit amerikan Elio Kazan, i kujtohet një skenë mbresëlënëse. Një përsëritje
e një situate të njëjtë por të përmbysur. Emiliano Zapata kur ishte frymëzues i
revoltës së fshatarëve meksikane u fut me një grup të revoltuarish në zyrën e
presidentit meksikan Francisko Madero e
ky e pyeti Emilianon për emrin, të cilin u ngut ta shënonte me një rreth të
kuq. Çfarë në një mënyrë a një tjetër
shprehte idenë se pushteti nuk është për të zgjidhur por për të lidhur. Erdhi
koha që Emiliano Zapata të gjendej vetë kolltuk të presidentit (pushtet i marrë prej revoltës
popullore), por protestat e fshatarëve të varfër për drejtësi vazhdonin edhe më
tej sepse nuk mund të zgjidheshin me ndërrimin e një presidenti - në rastin tonë
për analogji të kryeministrit. Fshatarëve që i vërshuan në zyrë me ankesa, sepse
problemet nuk zgjidheshin me frymë e me fjalë, Emiliano Zapata, tashmë nga kolltukun hijerëndë
i presidentit pyeti njërin nga fshatarët
që dukej si udhëhëqes i grupit të revoltuarve se si e kishte emrin. Fshatari ju përgjigj. Emiliano Zapata atëherë
mori lapsin dhe nisi të shënonte me rreth të kuq emrin e fshatarit, por një çast
gjithçka në kujtesë çoi në kohën e tij
si kryengritës, kur edhe atij ja kishin qarkuar emrin me rreth të kuq. Atëherë
mori listat me emrat e kryengritësve, e beri shuk, e hodhi, u bashkua me ta dhe e braktisi zyrën e
presidentit të Meksikës. Ndjehej më mirë pranë popullin të tij. Kjo me shkakun se në atë zyrë e ndjeu të tjetërsohej dhe nuk
qe në gjendje të zgjidhte hallet e brengat e njerëzve me të cilët nisi revoltën
dhe bëri revolucionin përmbysjen më të madhe në historinë e Meksikës. Vendin e
presidentit e zuri kryengritësi tjetër Panço Vila por edhe ky do të dështonte. Kryengritësi
Zapata e nisi udhën nga protesta e fshatarëve, vazhdoi në kolltukun e
presidentit e pastaj sërish në fshatarët në vorbulla ngjarjesh ku dhe përfundoi tragjikisht. Janë proverbiale
fjalët e tij “Më mirë të vdesësh në këmbë se të rrosh i gjunjëzuar”. Filmi i
Elio Kazan është një mësim i madh historik për të gjitha ata që në emër të luftës
për drejtësi organizojnë protesta, udhëheqin revoltat, vinë në pushtet dhe pak
e nga pak tjetërsohen. Por jo thjeshtë për një veprim kalorësiak. Një fije peri
e ndan tragjiken nga komikja. Në fund të fjalës ne mund të mësojmë ide nga
filmat si pjesa më e ndjeshme dhe mbresëlënëse e arteve që trajtojnë
problematikat shoqërore, njerëzore, por nuk mund të veprojmë si në filma.
Anipse
ka ngjashmëri historike ngjarjesh, rrethanash, personazhesh, asnjëherë
mënyrat e zgjidhjes nuk janë njësoj, ky është shkaku që
koha i ve njerëzit në provë, qofshin ata qytetarë të thjeshtë apo dhe udhëheqës
shtetesh.
USHTETI SI INSPIRIM FILMASH
USHTETI SI INSPIRIM FILMASH