RRËNUES TË MITIT APO RRËNUES TË KOMBIT?
-Pyetje për një katolike dhe një
ortodoks që Gjergj Kastriotin e quajnë mit komunist-
Nga KOLEC TRABOINI
Debatet e mia për qëndrimin meskin ndaj
Gjergj Kastriotit nuk i bëj vetëm me vëllezërit e mi shqiptarë myslimanë, por
edhe me ata që janë katolikë apo edhe ato ortodoksë si Fatos Lubonja, por që ndajnë
mes vetës të njëjtin qëndrim e mendim nihilist e mohues. Kur lexon shkrimet e
mendimet e këtyre vetëshpallurve anti-kastriot, të duket sikur lavdia e historisë ua ha barkun. Ose
nuk kanë tjetër me se merren dhe u gjet sebepi për të rrëzuar jetën e veprën e
Gjergj Kastriotit nën pretekstin absurd të rrëzimit të Mitit, të vetmit figure
kombëtare gjithë evropiane që kanë shqiptarët e pa të cilin del të jemi popull
nomad ashtu siç duan të na quajnë armiqtë e djeshëm e të sotëm apo dhe të nesërm
të Shqipërisë.
Ca e ndërtojnë imazhin e vet duke
ndërtuar, po ja që paska edhe nga ata që duke mos pas prirje ndërtuese, mesa
duket u lëshohen kazmës për të rrënuar bazamente monumentesh që njerëzit kanë
ngritur në nderim të historisë por edhe të vetvetes.
Ky kor i përzishëm ndaj një monumenti në
sheshe e në zemrat e shqiptarëve, edhe mua si shumë të tjerëve më irriton, ndaj
gjej rast ti përgjigjem kësaj motre shqiptare katolike shkodrane J. L. që
mjerisht ndan të njëjtin mendim degradues me rrënuesit e “miteve”. Do të flas
hapur, se e vërteta mund të jetë e ashpër por kurrë nuk bën dëm.
Nuk bën të shkruhet apriori me një
retorikë të zbërdhultë, si një mulli që bluan pa pasur një kokërr misër në mokërr.
Gjergj Kastriotin moj zonje e nderuar shqiptare
katolike shkodrane, ndaj të cilit anti-kastriotët shfryjnë si çyryk vapori me
avull të shekullit të 19, nuk e krijoj retorika komuniste, siç ju e citoni duke
ja faturuar lavdinë e Gjergj Kastriotit diktatorit Enver Hoxha. Kjo është si të
flasësh përçart. Gjergj Kastriotin, ende pa lindur diktatori Enver Hoxha, madje
4 shekuj para se të lindte ai, e krijoj nevoja historike për tu mbrojtur e për
të përballuar hordhitë barbare të lindjes që po i shkretonin tokat arbërore,
burrat i vrisnin, gratë i bënin robinja, vajzat pasi i përdhunonin i fusnin në
haremet e veta ose i shisnin, ndërsa djemtë kush qe mbi 14 u pritej koka dhe
kush qe më i vogël dërgohej në kampe për tu bërë mish për top në ushtrinë turko-osmane.
A keni lexuar “Rrethimin e Shkodrës” të
madhit Marin Barleti. 300 djemve të rinj luftëtarë të Drishtit që ju dorëzuan në
besë ushtrisë turko osmane( besë karakteristike turko-osmane kjo), ju pre koka
në një ditë përpara mureve të kështjellës së Rozafës. “300 djemve luftëtarë të
Drishtit që dorëzuan në besë, ua prenë kokat një e nga një, për tmerr e turp të
tyre” shkruan Barleti për pabesinë e pushtuesve. Po edhe kjo masakër gjaku
është një mit. Po edhe në qoftë ashtu, është një mit me gjak shqiptari. A keni
dëgjuar për jeniçerët. Nuk e di sa e si e lexoni historinë, por jemi të detyruar,
pa bërë leksion të mërzitshëm, tu themi se heronjtë i krijon së pari koha në të
cilën jetojnë e më pas vjen jehona. Dhe pas bëmave të mëdha që stepën Evropën
në rrezik prej hordhive turko-osmane, figura e Gjergj Kastriotit u krijua ndër bashkëkohësit
e vet, por edhe në Evropë duke e konsideruar heroin më të lavdishëm të
shekullit te XV. Dhe kishte emra të mëdhenj historik Arbëria në atë kohë; Lek e
Nikoll Dukagjini, Lek Dushmani, Gjergj Arianiti, Andrea Topia, Teodor Muzaka,
Gjergj Stres Balsha, Pjetër Spani e të tjerë të cilët tashmë më të vërtetë të
duken si mite e legjenda, por kanë qenë persona real dhe bëmat e tyre në
histori janë të mëdha.
Gjergj Kastrioti si burri më i shquar në
Arbëri dhe aq shumë mori emër sa edhe vetë sulltanët e kishin goditje
psikologjike e ankth ekzistencën e rezistencën e tij. Ky nuk është mit. Ky është
realiteti atij shekulli. Miti do të vinte më pas ashtu si trimave që pasi bëjnë
trimëri u thurin këngë. Dhe këngëtarët popullorë padyshim janë në të drejtën e
tyre të lavdërojnë bëmat e heronjve të popullit të vet. Ndër të gjitha kombet bëhet
kështu e jo vetëm tek ne. Merr Simon Bolivarin në Amerikën Latine. Është
krijuar edhe një shtet me emrin e tij. Bolivari është kthyer në një mit që askush nuk guxon ta
nëpërkëmbin e çmitizojnë sepse e linçojnë publikisht. Ne as kemi qenë e as jemi
në këtë gjendje. Përkundrazi kemi arritur deri në atë stad “përparimi” në degradimin
të figurave që përbëjnë shenjën më të fortë të identitetit kombëtar sa e
përdhosim të vetmen figurë kombëtare të njohur ndërkombëtarisht si shpëtuesi i Evropës.
Dhe motivohemi sikur po e objektivizojmë historinë, siç bën mjerisht Fatos Lubonja,
një analist për të cilin kam respekt, por që kalon në absurd në këtë rast se i
duket se është specialist edhe për skënderbejadën, të cilën mendon se mund ta
shkërmoqë si mit i vjetër e dalë kohe. Nuk guxon njeri ta pyes sepse të quan
analfabet i historisë nga që nuk kemi tejqyrën e tij.
Por le të ndalojmë pak në këtë përqasje
të mbrapsht ndaj fenomenit Gjergj Kastrioti. Të shohim se përse një realitet
historik mori përmasat e legjendës. Dhe kur. Pas 5 shekuj që ishte harruar nga populli i mbetur i shtypur e në errësirën
e mosdijen që mbolli dhunshëm pushtimi osman. E më tej nevoja për të krijuar një
shtet të pavarur të shqiptarëve e bëri të natyrshme të gërmohet në histori dhe
të rikrijohet figura e tij me aq fakte sa kishin. Por prapë si në rastin e parë
në viti 1444 e deri në 1468 kur vdiq, ishte nevoja historike për atë, ndaj dhe
u konsiderua si një mit ani pse ai ishte histori e vërtetë. Edhe intelektualët e
shquar evropianë e pranuan rikrijimin e figurës historike dhe në saj të këtij “miti”,
që i bezdis aq shumë nihilistët e historisë kohës së trishtuar të Oliver Jens Schmitt, një historian
kafenesh, u arrit të bindeshin qarqet
diplomatike evropiane që të kishte një shtet të shqiptarëve të Gjergj
Kastriotit.
Është e sigurt se pa atë “mitin” e atij
që sot po e konsiderojnë të papranueshëm dhe duan ta shprishin si plaka leshtë
në gërhanë, nuk do të kishte sot një shtet shqiptar, as Kosovë nuk do të kishte
dhe shqiptarët do të tjetërsoheshin me dhunë e vrasje siç bënë serbët dhe grekët
në shekullin e XX. Me mit pa mit ai ishte një realitet historik, betejat i ka
kryer, nuk i mohon dot as zvicerani Oliver Jens Schmitt, as orthodoksi Fatos
Lubonja, as katolikja J. L., aq më tepër radikalët islamikë. Por gjithsesi
rilindësit tanë dinin çfarë po bënin, nuk kishin këtë mendjen tonë “të ndritur”
që dimë vetëm të rrëzojmë e jo të krijojmë. Rilindësit e thirrën nga mesjeta
apo e rikrijuan nuk ka rëndësi, por qëllimi ishte për të zgjuar këtë popull që
flinte nën injorancën osmane, pra e bënë veprën e figurën e Gjergj Kastriotit si
një pishtar për të parë udhën e lirisë.
Pa ndriçimin e mendjes dhe krijimin e
shpresës nuk mund të bëhej asgjë. Natyrisht se ka gloria, por prapë se prapë është
glorifikim i ngjarjeve shkuara për nevoja historike të kohës. Siç më lart e përmendëm
kështu kanë bërë të gjithë popujt, francezët, amerikanët, anglezët me dhjetëra
figura të tilla në historitë e tyre. Ne kemi vetëm një e duam ta shkërmoqim në
emër të ca egove apo të revansheve fetare të atyre që janë pre e fanatizmit e
padijes. Të kesh një hero kombëtar nuk është dëshirë apo ego individuale, është
aspiratë kolektive, është shprehje e dëshirës për një indentitet të fortë
përfaqësues. Shumë qytetarë amerikanë as që dinë ku bie Shqipëria, pyesin ku
bie, e u themi diku në mes të Greqisë dhe të Italisë, të cilat i njohin se grekët
kanë madhështinë e lashtësisë, italianët shkëlqimin romak dhe Garibaldin por
kanë edhe Verdin. Dhe ata, amerikanët pra, thonë ahaaa...sikur të thoshin nuk e
dimë dhe kaq. Por, po tu përmëndësh e kujtosh se një nga poetët më të mëdhenj
amerikanë, me shtatore në Washington DC dhe në Boston, Henry Wadsworth
Longfellow, ka bërë një libër poemë për Skënderbeun
ata ndjejnë afinitet dhe realizojnë njohjen.
Tani u dashka, sipas ca mendjeve
shqiptare, të rrëmbejmë kazmën e ta shkërmoqim mitin se ky po na penguaka për të
hyrë në suazën e perandorisë së re neo-osmane që po piketohet prej mendjeve të
mykura në Ballkan.
Lavdia e Gjergj Kastriotit nuk ka si të
jetë një mit i komunizmit të Enver Hoxhës, siç e cilëson zonja katolike
shkodrane J. L., apo siç elaboron Fatos Lubonja me skepticizmin e tij karakteristik në
intervista që hyjnë si pykë në mes të
lajmeve në News 24 e ku pyetja ju bë për Gudarët e Krokutët e Akademisë së mykur
të Shkencave, ku ai nuk gjen asnjë vërejtje e kalon tek miti i Gjergj Kastriotit
që u dashka zhbërë. Apo ekzemplari tjetër Kreshnik Çollaku, eksponenti i
seksioneve të partisë demokratike që komenton nëpër media sociale si të ishte një
riosh fanatik fetar, apo duke shkuar me tej siç do ta paraqesë Gjergj Kastriotin banda e injorantëve
të terrinës fetare neo-osmane në jazëk portalin “Impakt”.
Ju pëlqen apo jo këtyre apo atyre, me
ose pa mit, i madhërishmi Gjergj Kastrioti, aty është, në histori, e do mbetet
edhe kur tërë batalioni i kazmaxhinjëve apo mendje kandarëve e tërë handraku i këtij
vendi do të shkojnë në amshim.
Kot lodheni. Ai e ka fituar betejën mbi
invadorët e Atdheut të tij, por do ta fitojë edhe betejën historike mbi të
gjithë ata që hedhin baltë mbi gur mbi fytyrën e tij të ndritur në histori, gurë
themel të kombit shqiptar. Të jeni të sigurtë që do ta fitojë edhe betejën me
kazmaxhijtë.
Hani sa të doni fara kungulli kur
nxirrni qentë në shëtitje. Ai atje është. Në kohë me diell e kohë me shi. Në
ngrica e furtunë. Nuk pyet as për rrufe e bubullima. Kur të tjerët struken ai
aty qëndron. Madhështor si ai. Dhe do të jetë në jetë të jetëve.
Pas pyetjes që i kam bërë hierarkisë (e
jo individëve) të komunitetit mysliman lidhur me qëndrimin rreth Gjergj
Kastriotit, shtroj pyetjen edhe përpara atyre që i përkasin religjioneve të
tjera e që merren po aq ligsht me heroin kombëtar të shqiptarëve:
Është koha të deklaroni, jeni rrënues të mitit apo rrënues të kombit?!
Është koha të deklaroni, jeni rrënues të mitit apo rrënues të kombit?!
6 shtator 2017