Në kujtimet e një artisti
Intervistë me artistin Kolec Traboini
- See more at: http://www.hermesnews.org/articoli/eksluzive.asp#sthash.3uCWv5Zy.dpufNë kujtimet e një artisti
Intervistë me artistin Kolec Traboini
- See more at: http://www.hermesnews.org/articoli/eksluzive.asp#sthash.3uCWv5Zy.dpufNë kujtimet e një artisti
Intervistë me artistin Kolec Traboini
- See more at: http://www.hermesnews.org/articoli/eksluzive.asp#sthash.3uCWv5Zy.dpufNë kujtimet e një artisti
Intervistë me artistin Kolec Traboini
- See more at: http://www.hermesnews.org/articoli/eksluzive.asp#sthash.3uCWv5Zy.dpuf
Në kujtimet e
një artisti
Intervistë me artistin Kolec TraboiniÇfarë kujtoni nga fëmijëria e rinia juaj në Shkodër ?
Rrugicën time që ishte dhe bota ime
e ku një ditë më hyri në këmbë një gozhdë e ndryshkur, ku më janë përgjakur
gjunjët, ku kam mësuar biçikletën, një rrugicë që kisha një dashuri të madhe
për të, por që ishte dëshmitare e shumë dhimbjeve të mia së pari me vdekjen e
tim eti që ka qënë mësues i kohës së para pavarësisë dhe sekretar i Ded Gjo
Lulit dhe ka marrë pjesë në dy luftra kombëtare, pastaj me vdekjen e Dadës sime
Katrina Skanjeti-Traboini që ishte e bija e motrës Tone e cila më kish vënë
edhe emrin e dajës së vet Kolë Idromeno. Pastaj kujtoj se si vrapoja nga
rrugica ime përmes rrugicës së Gurazezve, ku e kishte shtëpinë shoku im Gjon
Rrok Luli, pastaj dilja në Gjuhadol e në shkollën time që kishte qënë dikur
shkollë e fretënve e kishte në mes një çinar të madh që ende gjelbëron edhe
sot. Në Shkodër kujtoj Shtëpinë e Fëmijës ku kalova disa vjet e mësova të bëj
një jetë ku për gjithçka duhej t’i shërbeja vetvetes. Në Shkodër kujtoj se kur
isha në shkollën pedagogjike më morën ushtar e më dërguan në Tropojë, e se kur
u ktheva isha tashmë një djalë i rritur e duhej të isha shumë më serioz sesa më
parë dhe se koha e jetës si harrakat kishte ikur njëherë e përgjithmonë. Kujtoj
Kombinatin e Drurit apo më saktë fabrikën e Fibrës në bregun e Zallit të Kirit
ku punova disa vjet. Kujtoj Frederik Rreshpën i cili punonte edhe ai në
Kombinat dhe mbasditeve me Tonin Shtjefnin, Alfred Çapalikun e Skënder Temalin
bisedonim për letërsinë ndërkohë që bënim xhiro në Piacë. Por kisha edhe shokë
të tjerë që i kujtoj aty në rrugët e Shkodrës ku kaluam rininë tonë e ndër ta
Shyqyri Mollaj, Ernest Andrakja, Dodë Kaçaj, Xhahid Bushati, Burhan Kurti, Riza
Lahi e Mehmet Gucia. Kujtoj shkrimet e mia të para të botuara në Almanakun e
klubit të rinisë që drejtonte Hasan Lekaj si dhe redaktorët e gazetës lokale
“Jeta e re” Vehbi Çanga, Ndue Zef Toma e Hilmi Picoka, që i mirëpritën shkrimet
e mia të para. Kujtoj aq shumçka nga fëmijëria e rinia ime në Shkodër sa mund
të them se këto nuk janë thjesht kujtime, por janë një jetë që gjithnjë më rri
pranë sikur ka ndodhur dje.
Ju njohim si kineast, gazetar, e shkrimtar, cili nga këto profesione është më afër pasionit tuaj ?
Ju njohim si kineast, gazetar, e shkrimtar, cili nga këto profesione është më afër pasionit tuaj ?
Pasioni im është e bukura, që nuk
është profesion e për të cilën Dostojevski shkruante se e bukura do ta shpëtojë
botën. Që i vogël më pëlqente të vizatoja e të lexoja libra pafund. Pastaj nisa
të shkruaj vjersha e t’i recitoja në dritaren e katit të dytë të shtëpisë sime
me zë të lartë. Ajo çfarë dua të them është se profesioni është një zgjidhje
apo një rastësi, e bukura në art është domosdoshmëri. Kur kam qënë i vogël filmin e
parë e kam parë në faqen e murit të shkollës fillore në Hot të Ri. Mbaj mend të
kem parë fusha me grurë, lulëkuqe dhe tufa me pëllumba, tre elementë që mendoj
se ma ushqyen dashurinë për të bukurën pa menduar kurrë se unë do të isha një
ditë kineast, të cilën ma sollën rrethanat e nuk ishte zgjidhja ime. Kur isha
student në gazetari botova një libër me tregime që miqtë ma kujtojnë edhe sot
“Petalet e bajames së hidhur” i cili mori edhe çmim kombëtar inkurajues, por
kur mbarova studimet më afruan punë në Kinostudio si redaktor e më pas skenarist.
Punova me përkushtim e vura re se rashë në dashuri me filmin. Pastaj koha solli
që të shkoja në mërgim në Greqi ku pasioni për gazetarinë m’u zgjua aq shumë sa
krijova një gazetë “Egnatia”. Këtu gjen mishërim dashuria për gazetarinë për të
cilën edhe jam diplomuar. Por mërgimi i gjatë më zgjoi një dashuri tjetër të
madhe, poezinë, e cila është bërë bashkudhëtarja ime e përhershme kudo ku
ndodhem e them do të më ndjekë besnikërisht deri në fund. Të tre këto
profesione i bashkon pasioni e dashuria, i bashkon e bukura.
Ç’mund të na thoni për rolin tuaj si skenarist, pasi keni punuar për një periudhë të gjatë me filmat dokumentarë në Kinostudio ?
Fillimisht kam punuar redaktor në kronikë. Jo pak por dy vjet, kohë e mjaftueshme për të njohur Shqipërinë në çdo kënd të saj. Për aty dy vjet më shumë isha në terren se në Kinostudio. Kalimi si skenarist i filmit dokumentar ishte kësisoj më i lehtë, sepse kisha shumë subjekte e njohje. Që në fillimet e punës me skenarin u përpoqa të fus frymën poetike. Skenarin tim të parë e mori një regjisore me përvojë Vitori Çeli e cila e pëlqeu pikërisht për lirizmin dhe me filmin “Asdreni-poet i lulëkuqes e vegjëlisë” dolëm faqebardhë. Na nderuan me kupën e Festivalit të parë të Filmit Shqiptar. E kjo për mua ishte vërtet një satisfaksion i madh. Pastaj vijnë skenarë të tjerë si “Hasan Prishtina”. “Kolë Idromeno”, “ Kështjella e këngëve” e deri tek filmi që realizova si skenarist e regjisor “Dëshmi nga Barleti”, të gjithë këta të vlerësuar me çmime në festivale e konkurse kombëtare.
Ç’mund të na thoni për rolin tuaj si skenarist, pasi keni punuar për një periudhë të gjatë me filmat dokumentarë në Kinostudio ?
Fillimisht kam punuar redaktor në kronikë. Jo pak por dy vjet, kohë e mjaftueshme për të njohur Shqipërinë në çdo kënd të saj. Për aty dy vjet më shumë isha në terren se në Kinostudio. Kalimi si skenarist i filmit dokumentar ishte kësisoj më i lehtë, sepse kisha shumë subjekte e njohje. Që në fillimet e punës me skenarin u përpoqa të fus frymën poetike. Skenarin tim të parë e mori një regjisore me përvojë Vitori Çeli e cila e pëlqeu pikërisht për lirizmin dhe me filmin “Asdreni-poet i lulëkuqes e vegjëlisë” dolëm faqebardhë. Na nderuan me kupën e Festivalit të parë të Filmit Shqiptar. E kjo për mua ishte vërtet një satisfaksion i madh. Pastaj vijnë skenarë të tjerë si “Hasan Prishtina”. “Kolë Idromeno”, “ Kështjella e këngëve” e deri tek filmi që realizova si skenarist e regjisor “Dëshmi nga Barleti”, të gjithë këta të vlerësuar me çmime në festivale e konkurse kombëtare.
Ishte dëshirë e jotja që i vogël të
merresh me artin, apo një shtysë nga dikush tjetër ?
Që kur kam qënë në shkollën pedagogjike në Tiranë kisha nisur të bëj sprovëzat e para me poezi. Mësuesja ime kujdestare Vangjeli Çomora më gjeti tek po merresha me fletoren time të shënimeve. Ishin poezi. Një ditë mësuesja më tha se do të vish në shtëpinë time të takoja të shoqin, Spiron. I shkova në shtëpi në rrugën e Durrësit e aty takova Spiro Çomorën. Më priti ngrohtë. I lexoi vjershat e mia dhe më tha se duhej të shkoja tek redaksia e gazetës “Zëri i Rinisë” me rekomandimin e tij. Mora guximin e shkova. Takova aty një njeri që e thërrisnin Loni, e ky më përcolli tek një tjetër që e kishte emrin Vath. Ky i lexoi e me dha ca vërejtje e sugjerime e më porositi të shkoja përsëri. Nuk shkova më kurrë. Vetëm më vonë kur isha ushtar në Kam të Tropojës e minatorët më flisnin me admirim për Vath Koreshin që kishte punuar disa vite si gjeolog, e kuptova se ai Vathi që kisha takuar ishte shkrimtari. Koha e solli që Vath Koreshin ta kisha koleg në Kinostudio, madje si të thuash në një raport të tillë- ai kryeredaktor për filmat artistikë e unë për filmat dokumentarë. Pra vërtet nuk e di se kur si e pse u gjënda në një hulli të tillë për artin. Ndoshta këtë do ta mësoja më vonë në vitin 1982 kur një ditë kolegu ynë i filmit në Kinostudio më tha se kishte lexuar në Bibliotekën Kombëtare, në disa gazeta të vjetra të Dom Ndoc Nikës një emër Traboini. Atje gjeta çfarë nuk e dija e nuk e prisja. Im atë kishte qënë një nga gazetarët e parë shkodranë të pavarësisë, me plot shkrime në vitin 1910-1911. Dhe më vonë kur regjisori Andrea Skanjeti më vuri në dorë një poemë me rreth 1700 vargje për kryengritjen e vitit 1911 të shkruar nga im atë në atë kohë, më vuri të mendoj se unë kisha ndjekur udhën e dëshirës së tim eti, pra pasioni i të shkruarit kishte lindur bashkë me mua përmes genit.
Që kur kam qënë në shkollën pedagogjike në Tiranë kisha nisur të bëj sprovëzat e para me poezi. Mësuesja ime kujdestare Vangjeli Çomora më gjeti tek po merresha me fletoren time të shënimeve. Ishin poezi. Një ditë mësuesja më tha se do të vish në shtëpinë time të takoja të shoqin, Spiron. I shkova në shtëpi në rrugën e Durrësit e aty takova Spiro Çomorën. Më priti ngrohtë. I lexoi vjershat e mia dhe më tha se duhej të shkoja tek redaksia e gazetës “Zëri i Rinisë” me rekomandimin e tij. Mora guximin e shkova. Takova aty një njeri që e thërrisnin Loni, e ky më përcolli tek një tjetër që e kishte emrin Vath. Ky i lexoi e me dha ca vërejtje e sugjerime e më porositi të shkoja përsëri. Nuk shkova më kurrë. Vetëm më vonë kur isha ushtar në Kam të Tropojës e minatorët më flisnin me admirim për Vath Koreshin që kishte punuar disa vite si gjeolog, e kuptova se ai Vathi që kisha takuar ishte shkrimtari. Koha e solli që Vath Koreshin ta kisha koleg në Kinostudio, madje si të thuash në një raport të tillë- ai kryeredaktor për filmat artistikë e unë për filmat dokumentarë. Pra vërtet nuk e di se kur si e pse u gjënda në një hulli të tillë për artin. Ndoshta këtë do ta mësoja më vonë në vitin 1982 kur një ditë kolegu ynë i filmit në Kinostudio më tha se kishte lexuar në Bibliotekën Kombëtare, në disa gazeta të vjetra të Dom Ndoc Nikës një emër Traboini. Atje gjeta çfarë nuk e dija e nuk e prisja. Im atë kishte qënë një nga gazetarët e parë shkodranë të pavarësisë, me plot shkrime në vitin 1910-1911. Dhe më vonë kur regjisori Andrea Skanjeti më vuri në dorë një poemë me rreth 1700 vargje për kryengritjen e vitit 1911 të shkruar nga im atë në atë kohë, më vuri të mendoj se unë kisha ndjekur udhën e dëshirës së tim eti, pra pasioni i të shkruarit kishte lindur bashkë me mua përmes genit.
Sa
e vështirë ka qënë për ju, të studioni dhe të shkruani librin e parë
njëkohësisht ?
Libri i parë ka qënë me tregime të shkruara në kohë të ndryshme, disa madje të botuara kur isha punëtor në Kombinatin e Drurit në Shkodër e disa të shkruara në kohën e studimeve. Kujtoj me respekt redaktoren Emine Sadiku që më botoi tregimet e para në faqet letrare të gazetës “Zëri i Rinisë”. Për mua që kisha qënë punëtor e kisha shkuar në shkollë të mesme njëkohësisht, nuk ka qënë e vështirë periudha e studimeve, madje ishte një mundësi e madhe. Mbaj mend se atë kohë dëshira për të shkruar ishte aq e madhe e këtë e kish pikasur bashkstudentja Zenepe Luka që një ditë më solli një libër pa kapak e me zë të ndrojtur më tha: “Merre e lexoje, por kujdes se është libri i Bilal Xhaferrit”. Atë kohë Bilal Xhaferri ishte i arratisur e konsiderohej armik. E lexova me një frymë dhe aty ndjeva poezinë në prozë dhe magjinë e narracionit. “Purpuranti” më ka lënë pa frymë. Po edhe ato tregimet me temë aktuale në rrugët malore të kthesave të Gjegjanit ku kishte punuar vetë Bilal Xhaferri, ky admirues i flaktë i dokeve, zakoneve e bujarisë së malësorëve. Një ditë përmblodha tregimet e mia e me to në dorë shkova tek Dhurata Xoxa në shtëpinë botuese ku pata fatin të kem redaktor shkrimtarin Odhise Grillo.
Libri i parë ka qënë me tregime të shkruara në kohë të ndryshme, disa madje të botuara kur isha punëtor në Kombinatin e Drurit në Shkodër e disa të shkruara në kohën e studimeve. Kujtoj me respekt redaktoren Emine Sadiku që më botoi tregimet e para në faqet letrare të gazetës “Zëri i Rinisë”. Për mua që kisha qënë punëtor e kisha shkuar në shkollë të mesme njëkohësisht, nuk ka qënë e vështirë periudha e studimeve, madje ishte një mundësi e madhe. Mbaj mend se atë kohë dëshira për të shkruar ishte aq e madhe e këtë e kish pikasur bashkstudentja Zenepe Luka që një ditë më solli një libër pa kapak e me zë të ndrojtur më tha: “Merre e lexoje, por kujdes se është libri i Bilal Xhaferrit”. Atë kohë Bilal Xhaferri ishte i arratisur e konsiderohej armik. E lexova me një frymë dhe aty ndjeva poezinë në prozë dhe magjinë e narracionit. “Purpuranti” më ka lënë pa frymë. Po edhe ato tregimet me temë aktuale në rrugët malore të kthesave të Gjegjanit ku kishte punuar vetë Bilal Xhaferri, ky admirues i flaktë i dokeve, zakoneve e bujarisë së malësorëve. Një ditë përmblodha tregimet e mia e me to në dorë shkova tek Dhurata Xoxa në shtëpinë botuese ku pata fatin të kem redaktor shkrimtarin Odhise Grillo.
Ka ndikuar emigracioni në
krijimtarinë tuaj?
Padyshim që jeta mërgimtare lë
gjurmët e veta tek krijuesi, herë si plagë e herë si dhimbje, por më së shumti
si mall i zjarrtë. Në mërgim ndjehet mungesa e dheut tënd, e njerëzve të tu,
mungesa e gjuhës tënde madje edhe mungesa e ajrit që në mëmëdhe të duket krejt
ndryshe e jo pak herë thua se edhe ajri në vendin tim flet shqip. Pra kemi një
tendosje të telave të shpirtit që pa këto mungesa nuk do të nxirrnin atë
tingull të mrekullueshëm që të drithëron.
Çfarë marrëdhëniesh ke me Shkodrën ?
Çfarë marrëdhëniesh ke me Shkodrën ?
Nuk di si t’i shpjegoj marrëdheniet
që mund të ketë njeriu me vetveten. Unë përherë jam në Shkodër, por ardhjet e
ikjet e mia janë të pabujshme. Takoj një mik apo një shok, pijmë një kafe aty
ku bashkohet Pedonalja me Gjuhadolin apo tek çinari i Tophanës dhe kaq. Shkoj
në bibliotekë dhe u dorëzoj disa kopje për çdo libër të ri që botoj. Si të
thuash u bëj me dije ekzistencën time në art dhe këngët e mia të shpirtit për
Shkodrën, që nuk janë vetëm poezi apo esé të veçanta, por me kapituj të tërë,
apo tituj librash që lidhen me këtë qytet që është pjesë e ngjizjes sime edhe
si njeri por edhe si krijues. Mjafton t’ju sjell titullin e një libri “ Trinia
ime” ku pjesa më e madhe e krijimeve lidhen me vendlindjen time. Por edhe në
një nga librat e fundit “U dashka të dal natën vonë” ka një kapitull me titull
“Ode për Shkodrën”. Parathënia e shkruar prej meje në këtë libër “Poetika e
fëmijërisë” flet për Shkodrën gjithashtu. Mendoj se lirizmi im fryn nëpër
kanatet e fëmijërisë sime shkodrane pa të cilin nuk do të isha ky që jam. Por
gjithnjë siç e thashë shkoj e vij pa e bërë të dukshme prezencën time sepse ajo
gjendet në krijime para se fizikisht. Ndoshta kjo është një alibi e mirë për
ata që në vendlindjen time merren me artin dhe më kanë harruar.
Eseja me titull “Bukuri Shkodrane”,
çfarë mesazhi përcjell, përse ky titull ?
Kam plot esé që lidhen me Shkodrën.
Mes tyre edhe një pjesë e librit “Bukuri Shkodrane”, titull që merret nga një
esé në të cilën jam përpjekur të nxjerr në pah bukurinë e shpirtit e të trupit të
vajzave e grave shkodrane në kohën e diktaturës, kur kjo bukuri anashkalohej
apo mohohej e për këtë kisha një shëmbëllesë, mësuesen time Jolanda Pogu.
Mësuese Landi ishte bijë e Pogut, pronarit të fabrikës së Sapunit në Shkodër që
konsideroheshin të pasur e për këtë shiheshin me sy të keq nga regjimi. Po
Landi Pogu ka qënë një nga vajzat më të bukura në Shkodër e me virtyte të
larta. Ajo u martua në Tiranë dhe një ditë unë u gjenda në një klasë ku ajo
jepte mësim. Ishte e bukur si yll dhe unë ndjehesha krenar se ajo ishte
shkodrane. Kështu i kemi vajzat ne në Shkodër u thoja shokëve të shkollës që
ishin nga jugu. Mësuese Landi më pyeti dhe kur i thashë mbiemrin tim më njohu
sepse kishim qënë komshinj. Koha e solli që mësuesja ime “kjo bukuri shkodrane”
të gjendej dhe mësuese e vajzës sime në shkollën “Avni Rustemi” në Tiranë. Dhe
një ditë më vjen vajza plot gëzim e më thotë sesa e bukur ishte mësuese Landi,
më pyeti për ty e më tha se të ka pasur nxënës. E unë me krenari i thashë time
bije: “Të gjitha vajzat shkodrane janë të bukura. Edhe ti je e bukur se je
shkodrane”. Kjo esé mbi të bukurën përbën jo vetëm tharmin e librit tim me atë
titull, por edhe lajtmotivin e krijimtarisë poetike e eseistike dhe filmike.
Përveç të lexuarit si kaloni kohën e
lirë ?
Nuk kam as kohë të lirë e as kohë të zënë. Liria është relative ndërsa koha ka
vetëm një sens, do apo nuk do, ikën. Përpara alternativës që koha mund të ikë
dhe mund të mos lërë pas asgjë, krijuesi i apasionuar është më i prirur të
sakrifikojë kohën e lirë. Mua më duken paradoksale tituj të tillë televizivë si
“Është koha për t’u zgjuar” apo “Jo vetëm kafe” e të tjera tororisje si këto.
Arti nuk ka kohë, ai ecën bashkë me ty, edhe natën edhe ditën. Më kujtohet një
episod që më tregonte Dada ime Katrinë për dajën e vet Kol Idromeno. Piktori
kur erdhi në moshë të madhe nuk e zinte më gjumi, madje bënte çdo natë rrugën
deri në kala, ku priste në botën e tij derisa andej nga Cukali e Maranaj niste
e shfaqej dielli në lindje. Atëherë zbriste prej kalasë e shkonte të flinte. E
shoqja Cina drithërohej prej meraku. Tek një artist i madh si Kolë Idromeno
kohërat ishin mpleksur me ngjyrat në telajo, aty ishin edhe lindja edhe
perëndimi i diellit, edhe koha e punës dhe koha e lirë e pushimit. Kjo mpleksje
ndodh kur krijimi të bëhet qëllim i jetës dhe tundim i shpirtit e pa të cilin
nuk e kupton ekzistencën.
Çfarë vlerësoni më shumë tek njerëzit?
Çfarë vlerësoni më shumë tek njerëzit?
Tek njerëzit vlerësoj më së shumti
të qënit njeri. Pra të jenë vetvetja dhe të kenë ndjeshmëri ajo që quhet më së
shumti humanizëm. Cilësitë e tjera konvergojnë apo divergojnë prej raportit me
vetveten si njeri. Prandaj ndodh që i miri mbetet i mirë deri në fund dhe i
keqi po ashtu, megjithëse të drejtën për të ndryshuar e ka gjithkush dhe porta
e së mirës gjithmonë mbetet e hapur për njerëzit.
Si e konceptoni dashurinë si poet?
Do ta thosha me pak vargje të
poezisë sime “Zjarri” - “Kush nuk dëshiron të digjet si yll / nuk duhet të
ngjitet kurrë në qiell/qielli është vendi ku digjen planete/ edhe në dashuritë
njerëzore po ashtu/ nuk mund të ketë dashuri pa djegur veten.
Po në politikë jeni përfshirë
ndonjëherë ?
Fjala përfshirë do të ishte kuptimi
më i keq i marrjes me politikë, sepse në politikën e djeshme e të sotme
shqiptare njeriu nuk vetpërfshihet, por e përfshijnë të tjerët duke e
katapultuar e lozur me të si një marionetë. Që të merresh me politikë duhet të
jesh pjesë e ndonjë klani. Që të përfshihesh në qeverisje dhe aparate
administrative po ashtu. Pa klan nuk ka stan. Por me politikë jam marrë e
merrem, sepse politika sipas vizionit tim nuk është pronë, ajo është një mënyrë
mendimi, konceptimi, është analizë e sintezë, është konkluzion që del pasi ke
stududiuar një realitet social, është qëndrim ndaj së keqes dhe prioritet ndaj
progresit. Në këtë sens unë merrem me politikë madje në përditshmëri dhe botoj
shkrime në shtyp e libra vazhdimisht pa qënë i inkuadruar në klane që më së
shumti të kujtojnë një mafie ideologjike dhe korruptive se sa një formacion që
kërkon zhvillimin e përparimin e vendit tonë që ka ngecur peng pikërisht i
kësaj politike qorre për nga vizioni e talibaniste për nga prakticiteti.
Keni ndonjë projekt në të ardhmen ?
Keni ndonjë projekt në të ardhmen ?
E ardhmja dhe e tashmja janë pjesë e
një zinxhiri ndaj dua t’i përgjigjem pyetjes si një vazhdimësi. Pas “Kujto
Poetin”, 2011 dhe “100 poetë për dashurinë” dy antologji me bashkautorësi këto,
kam botuar edhe katër libra në vitin e kaluar 2012, “Zhgënjimi i Ambasadorit
Amerikan” ese, “Flamuri në Deçiq” libër me krijimet dhe publicistikën e babait
tim Palok Traboini, libër të cilit i bëra promovime në Prizren ku ka qënë
mësues e në Tuz ku ka vendlindjen, si dhe dy vëllimet me poezi që kam
përmendur. Kemi realizuar me skenaristen Angjelina Xharo dhe operatorin Ilia
Terpini një film dokumentar “Lirikë shpirti” për poeten shqiptaro-amerikane
Iliriana Sulkuqi, premierën e të cilit e bëmë sivjet në Tiranë e në Elbasan. Po
këtë vit, me mbështetjen e Institutit për Integrimin e Jetimëve Shqiptarë
drejtuar nga Ilir Çumani, realizuam një film dokumentar “Djaloshi me kitarë”,
për njërin prej martirëve të Revoltës së Spaçit 1973, Skënder Daja, i cili u
ekzekutua në moshën 22-vjeçare. Pjesë e krijimtarisë së këtij viti janë dhe dy
libra me poezi “Atdheun e kam tek porta” me krijime të reja dhe vëllimin me
lirika dashurie “Dashuri” ku përfshihen 200 poezi të përzgjedhura nga dhjetë
librat e mi me poezi botuar më parë. Me këto më bëhen 22 libra të botuara, nga
të cilët 19 në Shqipëri e tre në Athinë.
Kur do kemi në dorë një tjetër
sukses libër, me poezi, tregime ose edhe roman pse jo ?
Nuk flitet për sukses, por thjesht
për krijime poetike dhe publicistikë. Kam disa libra të përfunduar në
dorëshkrim apo në proçes shkrimi nga të cilët “Çamëri- Zemra ime” një antologji
me poezi për Çamërinë të përgatitur me poeten Fatime Kulli, “Libohova me
Amerikën- afër dhe larg” një vështrim për traditat libohovite dhe jetën e
libohovitëve që jetojnë kryesisht në Boston dhe Filadelfia, një vëllim me poezi
të përkthyera nga autorë të huaj “Nga Safo tek Bukovski”, një vëllim me ese për
letërsinë dhe natyrisht poezitë që më dalin herë pas here në shteg e unë
përpiqem të mbush shportëzën time me ndjesi shpirti. Kam edhe projekte për
filma dokumentarë të cilat është e pamundur të realizohen për shkak të mungesës
së mbështetjes financiare. Njeriu gjithmonë bën plane e projekte, ashtu siç
gjithmonë gjenden një mijë shkaqe për t’ia prishur e për të kërkuar diçka
tjetër. Kërkimi e sprovëzat në fushën e krijimtarisë nuk kanë fund.
Intervistoi: Teuta Taramani
“Hermes”, 18 /12/ 2013