15 October 2013

Jam Gegë - Jam Toskë! - parodi meditike - nga Kolec Traboini


JAM GEGË... JAM TOSKË...
 - Parodi mediatike -
 

Nga Kolec TRABOINI

Meqënëse përsiatjet në alternativën “Jam Gegë...jam Toskë” u priten me eufori mediatike,  edhe unë që  jam Gegë me themel  në Hotin e Malësisë së Madhe, nuk po mund t’i qëndroj tundimit pa u përzie në këtë idolari krahinare e të bëj edhe unë apologjinë time,  por edhe të gërrmoj si Tarja për të gjetur motivin pse jam ky që po më thonë se jam e jo tjetër,  apo ku qëndron dallimi mes meje, Gegë, dhe miqve të mi Toskë. Le ta shkoqisim:
Së pari, lum miqtë e mi lexues të nderuar,  jam ky që jam se kështu desh im Atë që bëri ç’bëri me tim ëmë pa më pyetur mua fare.  E sikur, mos o Zot, të mos i fryhej...mëndja të bënte atë që bëri, unë nuk do të isha fare Gegë, por as dhe në këtë jetë,  prandaj nuk kam asfarë merite se jam Gegë.
Kur isha i vogël pyesja tim ëmë se ku më ke gjetur. Ajo, nga që koka ime ende e vogël nuk i kuptonte shumë gjëra të kësaj bote, më thoshte: tek mullari. Por unë kam një mik toskë shkrimtar, Sazan Goliku, që nëna i thoshte se e kish gjetur në qilar.
Tani në bazë të përvojes sime vetanake,  të dalim tek dallimet e Gegëve e të Toskëve, të cilat po i zhbirilojnë disa autorë nëpër përsiatje edhe ato vetmore - vetanake, e që ta gjejmë llafin,  do të desha të them edhe unë mendimin tim, sado paradoksal që iu duket mediave gego-toskore që veprojnë krejt ngjashëm me proverbin “Gjuha mish është, por kockë thyen”.
Kam mendimin se dallimet e Gegëve e të Toskëve janë të mëdha e piksepari në fushë të seksologjisë, kësisoj po ta marrim shqyrtimin nga zanafilla e botës njerëzore na del se Gegët ia hipin grave tek mullari, ndërsa Toskët tek qilari...
Qe pra ndryshimet, që për faqe të bardhë duhen bërë objekt studimesh akademike voluminoze  “Nga mullari tek qilari”, meqë gjë tjetër për të shqyrtuar e studiuar nuk ka Akademia pleqërore rrjedhimore e Tiranës apo pse jo dhe ajo e Prishtinës. Duhet të thellohemi  në këto ndryshime që nuk janë të vogla, duhen qëmtuar origjinat tona si bij të Evave pellazgjiko-iliro-arbërore mëkatare që jemi.
Të tjerat i lexoni nëpër librat me përsiatje të atyre që merren me hendeqet e dyfeqet  e Tosknisë e Gegnisë, se kush më mirë dredh duhan apo bën përshesh, se unë jam me atë që shkruan burri i urtë me zâ bylbyli Dom Ndre Mjeda:

Geg e Toskë, Malsi, Jallija
Jan nji komb me u da s’duron
Fund e maj nji asht Shqipnia
E nji gjuh’  gjith na bashkon.

15 tetor 2013