MIGJENI SI KRISHT
Ky shkrim rreh ti japë një përgjigje atyre që e quajnë Migjenin Antikrisht e jo për t'i gjetur Migjenit ndonjë tempull për hyjnizim, mbasi kjo ishte krejt në kundershti me idete e poetit që ngulmonin të ishte pjesë e fatit të njeriut të thjeshtë e të vuajtur të popullit të vet.
Fjalët e fundit të shkruara të poetit:
"Përditë shoh qartë e më qartë
Dhe vuej thellë e ma thellë..."
Nga KOLEC TRABOINI
Fatkeqësisht ca njerëz nuk arrijnë të kuptojnë se Krishti nuk është vetëm një Zot por edhe një njeri e kjo i shtyn gabueshëm në disa klasifikime tendecioze në vlerësimin jo vetëm të hyjnores por edhe njerëzores, të cilat mendojmë se është e mundur herë-herë, pra në raste fatlume, të gjëndën pa kundërshti tek njëra-tjetra. Shkuar pas kësaj logjike mendimi im mbi Migjenin e parë si një Krisht nuk ka të bëjë kësisoj me religjionin, por ka të bëjë me atë segment ku Zoti sipas katolikëve ( të tjerë e quajnë biri i Zotit) u shfaq si njeri, mes krijesave të veta, të cilat i kishte krijuar simbas shëmbëllesës së vet, çfarë thuhet në faqen e parë të Biblës. Kushdo ka të drejtë të kundërshtojë e të thotë që askush nuk barazohet me Zotin, por ne e dimë që Zoti e ka lejuar njeriun të vetquhet zot, por me z. të vogël dhe nuk e ka ndaluar të arsyetojë, përkundrazi. Kur them Migjeni si Krisht nuk kam ndërmënd të vë shënja barazimi, të mos tundohen fetarët, sepse kam parasysh atë segment të shfaqjes së Zotit si njeri mes njerëzish e jo statusin në mbretërinë e qiellit. Sjelljet e Krishtit ishin njerëzore. Kish fëmijërinë, rinin, vuajtjet e dashuritë si të gjithë njerëzit e tjerë në Izrael. Ngjashmeritë në këtë segment janë të shumëllojshme, qëllimet, bëmat, shpirti human, sakrificat, jeta e shkurtër në tokë e tjera si këto. Është lumturi e madhe që Zoti nuk u shfaq si një figurinë prej allçije, as si zjarr, as si rrufe, as si imazh drite në qiell siç ju shfaq Moisiut dhe Abrahamit, por prej mishi e gjaku, prej ndjesish, vuajtjesh e gëzimesh njerëzore. E për më tepër Krishti nuk u shfaq kot, por për të krijuar shëmbëllesen e mire, që njerëzit të ecnin në udhën e tij. Nga ndonjëherë as klerikët kristianë nuk arrijnë ta zberthejnë thelbin e hyjnise së Krishtit në shfaqjen e tij si njeri e mjaftojnë me dogma moralistike në përgjithësi kur mendja e kthjelltë njerëzore e kupton se ka dy aspekte në këtë mes, Krishti si Hyjni dhe Krishti si Njeri.
Nuk më lejohet e as që dua të hyj në sinoret e Zotit, të hallakatem nëpër qiej, por bëj llogjikën e tokës, të dheut, të barit, të ajrit e dritës që shohim, pra në atë pjesë të botës ku Zoti u përzie me njerëzit për ti udhëhequr në udhën e dritës.
Thaniet e fundit të jetës së Migjenit:
Përditë shoh qartë e më qartë
Dhe vuej thellë e ma thellë...
e shfaqin mrekullisht thelbin e tij, që kishte diçka me të vertetë si ndriçim hyjnor tek ky njeri e kjo është dashuria e thellë për njerëzimin. A nuk ishte edhe Krishti-njeri po kështu kur u sakrifikua për mbarë njerëzimin duke u gozhduar në kryq? A nuk doli pazar dhe ua mori kripën e mallrat tregtarëve cingunë për tua ndarë popullit. A nuk shkonte pranë të sëmureve e i shëronte plagët? Duke ditur zemrën e madhe migjeniane që shfaqet mrekullisht në veprën e tij, kam të drejtë të pyes a mund të ma vertetoje ndokush, qoftë ky teolog klerik i lartë, se nuk ka qënë Zoti që e ka udhehëqur në udhën e të mirës e humanizmin zemrën e Migjenit? Kurrë nuk mund ta vertetojnë të kundërtën prandaj dhe titullin që kam përdor në poezinë time "Migjeni si Krisht" nuk mund ta rrëzojnë lumturish.
Për ata meshtarët që kanë shkruar apo thënë se Migjeni ishte Antikrisht( Luciferri çfarë nënkupton djallin) i faltë zoti amshimin, sepse i kanë shkruar ato fjalë pa u futur në të thella. Thonë se Gjergj Fishta i madh ka thane për Migjeni kur dikush ja rekomandoj me të keq “Lërëni poetin të shkruaj”. Duhet shikur në thelbin e filozofisë së Migjenit ( e jo të kapemi vetëm pas Niçes e ndikimit të filozofisë tij) për të gjetur a ka gjë të përbashkët apo kundershti me thelbin e kristianizmit human e jo të atij dogmatik. Unë nuk gjej asnjë kundërshti. Por ata që nuk e njohin jetën, që nuk e prekin realitetin e pamëshirëshme e plot vuajtje por veç rrinë me fytyrë për kah qielli, nuk kanë mundësi me e njoftë realitetin e me sjellë përqasje. Edhe Nanë Terezën e kanë pënguar e përgojuar në fillim disa dogmatikë edhe nga rradhët e klerikëve por më vonë ajo u vlerësua dhe do të shpallet shënjtore. Dikur as ka guxuar njeri të mendonte që bija e Kol Bojaxhiut , Gonxhja, do të bëhej shënjtore e Kishës Katolike. Gjërat ngjasin, e vetëm kur ngjasin pranohen nga shumë mëndje që në arsyetim nuk mund t’i paraprijnë zhvillimeve. Një Migjen nuk lind në një popull as për 500 vjet prandaj të jenë të kënaqur edhe klerikët që Zoti e fali Migjenin ndër ne shqiptarët.
Po kush lexon Biblën e di se edhe Krishti ishte kundër kishave dhe priftërinjëve të korruptuar të Izraelit, madje edhe i shëmbi disa...e atëherë?! Mos ndokush do ta nxjerr edhe Krishtin Anti Zot. Jo! Nuk besoj se guxojnë.
Për mua Migjeni është në shëmbëllesen e Krishtit, por si një Krisht i tokës e jo i qiellit, një Krisht prej mishi e gjaku e jo një hyjni që nuk mund ta prekësh me dorë. Krishti u shfaq në tokë para 2000 vjetësh, Migjeni ynë u shfaq në shekullin që shkoi , edhe Nënë Tereza po ashtu, në kohra të ardhshme do të ketë shfaqje të tjera.
Kurrë mos praftë kjo shfaqje nën shëmbëllesën e të mirës, të bukurës dhe njerëzores.
9 tetor 2013
Shenim shtese pas nje debati mbi shkrimin ne fjale:
Nuk kemi marre persiper ti zbresim hyjnite ne toke por vec ta shohim nje gjeni si Migjeni ne prizmin e drites qe perhap Krishti - njeri ne aspektin human. Thenia se Migjeni ishte antikrisht eshte nje nga shpifjet me te rendomta sepse Migjeni ishte kunder dogmave qe nuk i sjellim buke te varferit por perkundrazi e ngopin me nje "Te falte Zoti". Pertej aspektit te humanizmit Migjeni nuk ka pike interesi ndaj fese. Ai merret me falsitetin njerezor qe arrin deri dhe te shfrytezoje pushtetin edhe fene per te mbushur plancin e vet te pangijshem. Sa te kete padrejtesi ne kete bote do te kete aktualitet Migjeni. Gjithashtu ka nje moskuptim ne ate cfare shohim ne tek Krishti dhe cfare shohin disa te tjere qe anatemojne Migjenin. Ne tek Krishti-Njeri shohim humanizmin ndersate tjeret qe na shfaqen edhe si gjoja fetare te medhej, shohin vec nje figurine prej porcelani apo pikture ne telajo qe u kerkojne tu fale mekatet e aq, kur ne te vertete madheshtia e Krishtit eshte pikerisht ne bemat ne kohen kur ishte ne mes te njerezeve.Krishti ne te gjalle ishte me se shumti i te varferve, te pasurit e sarafet e urrenin, por pas nguljes ne Kryq ishin pikerisht te pasurit qe vazhduan pangopesine e tyre pa ngurruar ta perdorin edhe Krishtin por edhe Dreqin. Dhe ka nje konfondim qe shpreh mosdije te plote te fenomenit Humanizem. Te jesh human nuk do te thote te jesh i majte apo i djathte. I majte apo i djathte eshte politike, dhe politika ne kete rast perpiqet te perdore fene, me se shumti e djathta e perdor fene per qellime politike dhe keta per mua jane Antikrisht sepse e perdorin Krishtin per qellime perfitimi e demagogji. Dhe harrojne edhe shprehjen shpirti kristian....qe do te thone humanizem, pra sipas ketyre te mosdijes shpirti kristian qe ndihmon skamoret qenka i majte....Keta bien vete me te dy kembet ne gropen qe i pergatisin tjetrit. Ne kete rast Antikrishtet kamuflohen si ithare te Krishtit. Dinakria njerezore eshte e paskajshme sa per qellimet e veta kerkon te perdor edhe Zotin.
__________________________________________
<iframe width="400" height="225" src="//www.youtube.com/embed/nZVVtkTZB-Q?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Ky shkrim rreh ti japë një përgjigje atyre që e quajnë Migjenin Antikrisht e jo për t'i gjetur Migjenit ndonjë tempull për hyjnizim, mbasi kjo ishte krejt në kundershti me idete e poetit që ngulmonin të ishte pjesë e fatit të njeriut të thjeshtë e të vuajtur të popullit të vet.
Fjalët e fundit të shkruara të poetit:
"Përditë shoh qartë e më qartë
Dhe vuej thellë e ma thellë..."
Nga KOLEC TRABOINI
Fatkeqësisht ca njerëz nuk arrijnë të kuptojnë se Krishti nuk është vetëm një Zot por edhe një njeri e kjo i shtyn gabueshëm në disa klasifikime tendecioze në vlerësimin jo vetëm të hyjnores por edhe njerëzores, të cilat mendojmë se është e mundur herë-herë, pra në raste fatlume, të gjëndën pa kundërshti tek njëra-tjetra. Shkuar pas kësaj logjike mendimi im mbi Migjenin e parë si një Krisht nuk ka të bëjë kësisoj me religjionin, por ka të bëjë me atë segment ku Zoti sipas katolikëve ( të tjerë e quajnë biri i Zotit) u shfaq si njeri, mes krijesave të veta, të cilat i kishte krijuar simbas shëmbëllesës së vet, çfarë thuhet në faqen e parë të Biblës. Kushdo ka të drejtë të kundërshtojë e të thotë që askush nuk barazohet me Zotin, por ne e dimë që Zoti e ka lejuar njeriun të vetquhet zot, por me z. të vogël dhe nuk e ka ndaluar të arsyetojë, përkundrazi. Kur them Migjeni si Krisht nuk kam ndërmënd të vë shënja barazimi, të mos tundohen fetarët, sepse kam parasysh atë segment të shfaqjes së Zotit si njeri mes njerëzish e jo statusin në mbretërinë e qiellit. Sjelljet e Krishtit ishin njerëzore. Kish fëmijërinë, rinin, vuajtjet e dashuritë si të gjithë njerëzit e tjerë në Izrael. Ngjashmeritë në këtë segment janë të shumëllojshme, qëllimet, bëmat, shpirti human, sakrificat, jeta e shkurtër në tokë e tjera si këto. Është lumturi e madhe që Zoti nuk u shfaq si një figurinë prej allçije, as si zjarr, as si rrufe, as si imazh drite në qiell siç ju shfaq Moisiut dhe Abrahamit, por prej mishi e gjaku, prej ndjesish, vuajtjesh e gëzimesh njerëzore. E për më tepër Krishti nuk u shfaq kot, por për të krijuar shëmbëllesen e mire, që njerëzit të ecnin në udhën e tij. Nga ndonjëherë as klerikët kristianë nuk arrijnë ta zberthejnë thelbin e hyjnise së Krishtit në shfaqjen e tij si njeri e mjaftojnë me dogma moralistike në përgjithësi kur mendja e kthjelltë njerëzore e kupton se ka dy aspekte në këtë mes, Krishti si Hyjni dhe Krishti si Njeri.
Nuk më lejohet e as që dua të hyj në sinoret e Zotit, të hallakatem nëpër qiej, por bëj llogjikën e tokës, të dheut, të barit, të ajrit e dritës që shohim, pra në atë pjesë të botës ku Zoti u përzie me njerëzit për ti udhëhequr në udhën e dritës.
Thaniet e fundit të jetës së Migjenit:
Përditë shoh qartë e më qartë
Dhe vuej thellë e ma thellë...
e shfaqin mrekullisht thelbin e tij, që kishte diçka me të vertetë si ndriçim hyjnor tek ky njeri e kjo është dashuria e thellë për njerëzimin. A nuk ishte edhe Krishti-njeri po kështu kur u sakrifikua për mbarë njerëzimin duke u gozhduar në kryq? A nuk doli pazar dhe ua mori kripën e mallrat tregtarëve cingunë për tua ndarë popullit. A nuk shkonte pranë të sëmureve e i shëronte plagët? Duke ditur zemrën e madhe migjeniane që shfaqet mrekullisht në veprën e tij, kam të drejtë të pyes a mund të ma vertetoje ndokush, qoftë ky teolog klerik i lartë, se nuk ka qënë Zoti që e ka udhehëqur në udhën e të mirës e humanizmin zemrën e Migjenit? Kurrë nuk mund ta vertetojnë të kundërtën prandaj dhe titullin që kam përdor në poezinë time "Migjeni si Krisht" nuk mund ta rrëzojnë lumturish.
Për ata meshtarët që kanë shkruar apo thënë se Migjeni ishte Antikrisht( Luciferri çfarë nënkupton djallin) i faltë zoti amshimin, sepse i kanë shkruar ato fjalë pa u futur në të thella. Thonë se Gjergj Fishta i madh ka thane për Migjeni kur dikush ja rekomandoj me të keq “Lërëni poetin të shkruaj”. Duhet shikur në thelbin e filozofisë së Migjenit ( e jo të kapemi vetëm pas Niçes e ndikimit të filozofisë tij) për të gjetur a ka gjë të përbashkët apo kundershti me thelbin e kristianizmit human e jo të atij dogmatik. Unë nuk gjej asnjë kundërshti. Por ata që nuk e njohin jetën, që nuk e prekin realitetin e pamëshirëshme e plot vuajtje por veç rrinë me fytyrë për kah qielli, nuk kanë mundësi me e njoftë realitetin e me sjellë përqasje. Edhe Nanë Terezën e kanë pënguar e përgojuar në fillim disa dogmatikë edhe nga rradhët e klerikëve por më vonë ajo u vlerësua dhe do të shpallet shënjtore. Dikur as ka guxuar njeri të mendonte që bija e Kol Bojaxhiut , Gonxhja, do të bëhej shënjtore e Kishës Katolike. Gjërat ngjasin, e vetëm kur ngjasin pranohen nga shumë mëndje që në arsyetim nuk mund t’i paraprijnë zhvillimeve. Një Migjen nuk lind në një popull as për 500 vjet prandaj të jenë të kënaqur edhe klerikët që Zoti e fali Migjenin ndër ne shqiptarët.
Po kush lexon Biblën e di se edhe Krishti ishte kundër kishave dhe priftërinjëve të korruptuar të Izraelit, madje edhe i shëmbi disa...e atëherë?! Mos ndokush do ta nxjerr edhe Krishtin Anti Zot. Jo! Nuk besoj se guxojnë.
Për mua Migjeni është në shëmbëllesen e Krishtit, por si një Krisht i tokës e jo i qiellit, një Krisht prej mishi e gjaku e jo një hyjni që nuk mund ta prekësh me dorë. Krishti u shfaq në tokë para 2000 vjetësh, Migjeni ynë u shfaq në shekullin që shkoi , edhe Nënë Tereza po ashtu, në kohra të ardhshme do të ketë shfaqje të tjera.
Kurrë mos praftë kjo shfaqje nën shëmbëllesën e të mirës, të bukurës dhe njerëzores.
9 tetor 2013
Shenim shtese pas nje debati mbi shkrimin ne fjale:
Nuk kemi marre persiper ti zbresim hyjnite ne toke por vec ta shohim nje gjeni si Migjeni ne prizmin e drites qe perhap Krishti - njeri ne aspektin human. Thenia se Migjeni ishte antikrisht eshte nje nga shpifjet me te rendomta sepse Migjeni ishte kunder dogmave qe nuk i sjellim buke te varferit por perkundrazi e ngopin me nje "Te falte Zoti". Pertej aspektit te humanizmit Migjeni nuk ka pike interesi ndaj fese. Ai merret me falsitetin njerezor qe arrin deri dhe te shfrytezoje pushtetin edhe fene per te mbushur plancin e vet te pangijshem. Sa te kete padrejtesi ne kete bote do te kete aktualitet Migjeni. Gjithashtu ka nje moskuptim ne ate cfare shohim ne tek Krishti dhe cfare shohin disa te tjere qe anatemojne Migjenin. Ne tek Krishti-Njeri shohim humanizmin ndersate tjeret qe na shfaqen edhe si gjoja fetare te medhej, shohin vec nje figurine prej porcelani apo pikture ne telajo qe u kerkojne tu fale mekatet e aq, kur ne te vertete madheshtia e Krishtit eshte pikerisht ne bemat ne kohen kur ishte ne mes te njerezeve.Krishti ne te gjalle ishte me se shumti i te varferve, te pasurit e sarafet e urrenin, por pas nguljes ne Kryq ishin pikerisht te pasurit qe vazhduan pangopesine e tyre pa ngurruar ta perdorin edhe Krishtin por edhe Dreqin. Dhe ka nje konfondim qe shpreh mosdije te plote te fenomenit Humanizem. Te jesh human nuk do te thote te jesh i majte apo i djathte. I majte apo i djathte eshte politike, dhe politika ne kete rast perpiqet te perdore fene, me se shumti e djathta e perdor fene per qellime politike dhe keta per mua jane Antikrisht sepse e perdorin Krishtin per qellime perfitimi e demagogji. Dhe harrojne edhe shprehjen shpirti kristian....qe do te thone humanizem, pra sipas ketyre te mosdijes shpirti kristian qe ndihmon skamoret qenka i majte....Keta bien vete me te dy kembet ne gropen qe i pergatisin tjetrit. Ne kete rast Antikrishtet kamuflohen si ithare te Krishtit. Dinakria njerezore eshte e paskajshme sa per qellimet e veta kerkon te perdor edhe Zotin.
__________________________________________
<iframe width="400" height="225" src="//www.youtube.com/embed/nZVVtkTZB-Q?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>